BİTTER ÇİKOLATANIN FAYDALARI


Bitter çikolata tüketmek, kalp hastalıklarına karşı koruma sağlayabilir aynı zamanda kötü kolesterol ile trigliserit değerlerinin düşmesine yardımcı olabilir. Bu etkisini kakaonun yapısında bulunan, kan dolaşımına giren ve lipoproteinleri oksidatif hasara karşı koruyan antioksidanlar sayesinde gösterir.

Bitter çikolatadaki flavanoller, kalp hastalıkları için başka bir yaygın risk faktörü olan insülin direncini de azaltabilir.

Bitter çikolatada bulunan flavonoidler nitrik oksit üretimini uyarır, kan akışını iyileştirmeye ve dolayısıyla kan basıncını düşürmeye de yardımcı olabilir.

Bitter çikolata ve kalp sağlığı üzerine yapılan bir çalışmada haftada 3 kez çikolata yemenin kardiyovasküler hastalık riskini %9 oranında azalttığı sonucuna ulaşılmıştır. Başka bir çalışmada da haftada 45 gram çikolata yemenin kardiyovasküler hastalık riskini %11 oranında azaltabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Ancak haftada 100 gramdan fazla bitter çikolata tüketmek sağlık açısından başka sorunlara yol açabilir.

Ek olarak yapılan birkaç çalışmaya göre bitter çikolatada bulunan biyoaktif bileşiklerin cildi zararlı güneş ışınlarından korumaya yardımcı olabileceği sonucuna da ulaşılmıştır. Ancak bu konuda daha fazla araştırmaya ihtiyaç vardır.

Bitter çikolatanın bir diğer faydası ise depresif ruh haline iyi gelmesidir. Yapılan bazı araştırmalar bitter çikolata yedikten sonra insanların daha az depresif bir ruh haline büründüklerini göstermiştir. Bitter çikolatanı içinde bulunan anandamid maddesi sakinleştirici bir özellik taşımaktadır. Bitter çikolatada bulunan feniletilamin de mutluluk hormonu olan serotoninin salgılanmasını destekler.

Kısacası bitter çikolata hem vücudumuza de hem ruhumuza iyi gelmektedir. Ancak bitter çikolata tüketirken şeker içeriğine dikkat edilmelidir. Piyasadaki pek çok bitter çikolata şeker içerir. Ancak sağlık etkilerinden yararlanmak için bitter çikolata minimum %60 kakao içeriğine sahip olmalıdır ve şeker içermemelidir.